– Det händer ofta att kunder blir ilskna, vissa dagar kan det hända upp emot 15 gånger. Oftast är det ungdomar som vill åka med bussen utan att ha en giltig biljett. De vet vilka regler som gäller, men när jag säger att de inte kan åka med förfalskad sms-biljett kan de ändå börja skrika och säga elaka saker. Det bemöter jag med tystnad. De får avreagera sig. Efter ett tag slutar de skrika. Antingen sätter de sig på bussen eller så kliver de av. Reglerna är att vi inte får lämna förarplatsen, det finns ingenting annat jag kan göra än att säga till dem.
– Den arge kan bli personlig och börja attackera mig, ibland genom att säga rasistiska saker. Jag blir upprörd, jag är ju människa och det känns i hjärtat. Men jag har Arrivas uniform på mig och kan inte säga något tillbaka.
– Jag har pratat med min chef flera gånger och vi har ett bra samtal kring det här. Det är bäst att vara tyst. Att tänka okej, jag försöker att lämna det.