Inramningen för prisutdelningen var synnerligen lämplig; Moderna museét på Skeppsholmen i Stockholm hade ställt sina luftiga och snyggt designade lokaler till förfogande för de förhoppningsfulla formgivare, reklamare, journalister, företagare, kommuntjänstemän och andra som arbetat med eller beställt den grafiska design som nominerats i en mängd olika kategorier.

Här fanns så olika storheter som en manual i form av en snygg påse för pellets till uppvärmning, en kampanj för ett par globala löparskor, Jämo, dagstidningar som Hallandsposten, glassiga magasin som Plaza och Vagabond, Rågsvedsskolan, kulturtidskrifter som Tecknaren, böcker, bilar, ja allt som på något vis kunde platsa och konkurrera inom de 17 priskategorierna. (Läs mer på SvD och Cap & Design.)

Det var dock bara en fackförbundstidning som passerat  de stränga designexperternas nålsöga, nämligen Kommunalarbetaren, formgiven av Tony Henschel. I vår klass tävlade vi med bland andra Aftonbladet, Expressen och vinnande IFK Norrköping, som kom etta hos juryn och tvåa bland folkets röster, vilket räckte för guld. Vi på KA kom femma hos juryn, men trea bland folket, vilket kändes som en tröst! Våra läsare har röstat – och det värmer hjärtat!

Under mer än ett år har vi jobbat intensivt för att göra KA på nätet smartare, snyggare och snabbare.
De fem ledord vi använder både för papperstidningen och webb är  
Användarvänlig personlig begriplig tydlig och stärkande .
Nu går vi vidare för att bli ännu bättre på nätet, en sajt i tiden för våra besökare. Välkomna att titta in hos oss. Vi hoppas ni vill komma ofta!