Förutom tunnelbanevagnen, som ska rulla i tre månader till en kostnad av 420 000 kronor, satsar Kommunal också på annonser i reklamradio och rikstäckande tidningar, lokal bioreklam med mera.
Kampanjen kallad ”PROFFS” är gemensam kampanj för hela förbundet, där alla frågor från de mer än 50 avtalen flätas samman.

ProffskampanjBudskapet är att kommunalarna behöver få förutsättningar att göra ett bra jobb, och uppskattning som syns i lönekuvertet. Att välfärdssektorn har ett stort behov av nya medarbetare framöver är känt, anser Kommunal och om beslutsfattarna vill ändra den utvecklingen, kan de inte fortsätta betrakta Kommunals medlemmar som slit- och slängvaror, utan visa respekt för medlemmarnas yrkeskunskaper och erfarenheter.
Kampanjen har tagits fram av Kommunal i samarbete med annonsbyrån Hemma.
– Visst kostar en sådan här kampanj mycket pengar, säger Margareta Boman.
– Om det är dyrt, är svårt att säga. Information till allmänheten om så viktiga samhällsgrupper som våra är oerhört viktigt i en avtalsrörelse.