Vad gör ni för något?
  –Vi spelar in en musikvideo. Om man till exempel varit ute och slarvat på resan och inte skyddat sig så kan man få hjälp av mig.

Hur då?
  – Man går till Klamydiamåndagens hemsida. Där kan man ladda ned en låt som jag spelat in och skicka till den man har varit med, om man upptäckt att man har klamydia. Låten handlar om att den personen också borde gå och testa sig.  Man kan också använda låten som en påminnelse till sig själv om att gå och testa sig.

Vilka är det som ligger bakom och varför görs det här?
  – Det är en kampanj från Nationella Hiv-rådet och landstingen i tjugo län. Den går ut på att skapa uppmärksamhet runt Klamydiadagen i dag, den 10 September. Då kan alla som vill gratis och anonymt gå och testa sig. Målet är att bromsa ned klamydians smittspridning.

Hur fick du jobbet?
  – Genom en statist-sida. Jag fick jobbet för att jag såg ut som en trubadur. Först skulle jag bara vara med på bild på kampanjens hemsida, men när de fick veta att jag är trubadur på riktigt kom de på idén med låtarna. Under några dagar nu har man kunnat specialbeställa låtar om sig själv från mig på hemsidan. Man matade in sånt som ögonfärg, hårfärg, var man varit och hur man kände sig när man blev smittad i ett webbformulär, och jag gör en låt på det. Konserterna streamades sen live från hemsidan.  En dag skrev jag 43 små minilåtar på två timmar. Jag funderar på att kontakta Guinness rekordbok.

Är det inte svårt att komma på nya texter?
  – Jo.  Ibland tar det stopp i huvet. Men då har jag Finn Zetterholms dotter Anna Zetterholm som hjälper mig. Hon är anställd av reklambolaget som gör kampanjen och riktigt bra på limericks!

Vad säger dina kompisar då?
  –De säger att jag har gett Klamydia ett ansikte, och kallar mig för Klamydiamannen. Ungefär som Iprenmannen. Haha!