Vill du innerst inne bli ”frisk” (det vill säga börja arbeta) och förändra något lyckas du också med det. Sedan kan man inte alltid styra hur man ska gå till väga. Men det kommer till dig bara du håller ögon och andra sinnen öppna.

Det ser ut som om det fungerar väldigt bra med motionen. Bra jobbat! Du kommer ju ut och går varje dag, det är viktigast. Nästa vecka ska du prova att träna lite hårdare, vilket också innebär att du ska ta bort några morgonpromenader och införa en vilodag.
Känner du dig stressad, gå tillbaka till veckorna 1 och 2 och försök leva mer i nuet.  Och stanna upp några sekunder och andas…
Se magen som ett kvitto på hur du mår och om du behöver vara för dig själv och stressa ner lite.

Det är helt OK att du kör utifrån de första matsedlarna. Ändra dem lite efter eget tycke och för variation, men undvik pitabrödet alltför ofta…

Nötterna du ska äta ska inte ha någon tillsatt smak och inte vara rostade. När man hettar upp nötter förstörs de bra fetterna. Likaså ska  du inte äta för mycket salt, så det som gäller är neutrala nötter, som hasselnötter, naturella cashewnötter, mandlar och liknande. Nötter som säljs ihop med chips, ostbågar och så vidare är alltså inga bra alternativ. Neutrala nötter hittar du lättast på hälsokosten. Det kan variera lite från butik till butik.

Kör hårt!
Hälsningar, Bea